Nejočekávanější hra posledního roku/let… Nevydržel jsem a podvolil se všemocnému hypu a bylo mi jedno, jaké “hejty” se na tuhle hru snáší. Uvidím sám, na PC, kde jsem to stejně chtěl hrát (PS5 ještě nemám). Nebránil bych se ani digitální kopii, ale vzhledem k nedostatku peněz na účtu, jsem šel do fyzické kopie a nelituju toho.
Kromě hry jsem totiž vyslechl při stahování i stylový soundtrack na fyzických plackách, nalepil si samolepku na “case” a do kompletní absorbace světem scházelo se už jen začíst do přiloženého průvodce světa, takže koupě vůbec nelituji.
Taky mě zarazil rychlý skok o půl roku po tutorialu, pro mě celkem nečekané a trošku škoda (možná se dočkáme v DLC?), kdy se nám jen v útržcích objeví, jak jsme si zadováděli v prvních setkáních s legendárním Night City. Takže začínáte s pár kontakty, vybaveni kvérem a autem… Dobře, bereme, jdeme na první větší akcičku a seznamujeme se s hackováním, stealth postupy a vším možným, co můžete ve hře dělat. Bylo to možná až moc zahlcující, což mělo za následek, že jsem si nějaké ty dny ještě od hry odpočinul.
Vrátil jsem se k tomu až dnes a sice už se začínám trošku orientovat v tom open-worldu a pomalu (ale jistě) si hru užívám, baví mě a jak je to u mě charakteristické, snažím se, co nejvíce oddalovat progress hlavní linkou… Doufám, že si jen sám sobě nenalhávám, že hru dám po dohrání znovu, protože teď bych rozhodně do toho šel a to jsem ve hře opravdu jen pár hodin… Je to tak příjemně imerzivní.
A jdeme na to, musím na rovinu přiznat, že začátek byl silně rozporuplný, hned ráno po celonočním stahování jsem si vytvořil postavu, Nomáda a už mě zarazil poněkud strohý editor postavy a ne moc vábná grafika, to bohužel následovalo i v samotné hře a začátečnické pouštní lokaci… Jako bych zase po roce zapnul Outer Worlds… Ne, že by mi na grafice tak záleželo, ale ze všech těch trailerů a Night City Wirů jsem očekával něco dosti odlišného, naštěstí se objevily ještě v úvodu, poněkud světlejší momenty, kdy se mi grafika začala aspoň trochu zdát taková líbivá, na kterou nás vývojáři z CD Projekt lákali.
Je to super! Zatím teda nevím, proč si ostatní stěžují třeba na mrtvé město, lidí potkávám celkem dost a ze začátku jsem se zastavoval, na každém kroku, abych si třeba jen pohladil kočku (yes, you can). A těch možností… Hned, jak jsem mohl po prvních questech se vrhnul na svoje tempo a postup hrou, nicméně se asi trošku zarazím a trošku pokročím v hlavní linii, protože ze začátku se pouštět do nějakých gangsterských přestřelek není zrovna bez munice a pořádné zbrani – nemluvím o dovednostech – to pravé. Dyť jsem ještě ani nepotkal božího Keanu. A ani ta grafika není zlá, je to, jak kdy, někdy slintáte na klávesnici a někdy si říkáte, že je tady něco špatně – to se opraví – o grafice to nikdy není a nebylo!!!
A jo, jak je to s těmi bugy? Jako jo, je teda pravda, že je tu máme… Holt je vidět, že jsme neměli být tak dychtiví a nechat to ještě tak 1/2 roku uležet. Jenže, můžeme si za to sami! (jak to psali ve starých Score). Jenže snad to nebude mít výraznější vliv na hratelnost, já je beru zatím jako nutné zlo a nevadí mi. Máme tu všemožné glitche, jak si můžete ostatně prohlídnout i tady – levitující auto, chodci chodí skrz sebe, už 2x se mi stalo, že jsem vypadl mimo textury a zemřel jsem (jednou, když jsem šel po schodech a pak jsem se “clippnul” při průchodu úzkých ventilačních chodeb v jedné budově), vypadnuvší dabing… Některé chyby jako třeba při rozhovoru přes telefon se přede mnou fyzicky objevila dotyčná volající, ale na hologram moc nevypadala, když jsem přes ní nemohl jít a ona si pak nějak do prázdna odkráčela – to je featura? A nemluvě o nějakých těch blbostech s grafikou a hlavně ray tracingem, třeba stíny i na zaplé vysoké detaily dost zlobí u AI… A ta spací poloha, to už je zaběhlé meme (=neměnit) Ve výsledku je to zatím nic, jen taková sranda.
To všechno jen vypovídá o tom, že se hned po tomhle dopsání vracím zpátky do víru Night City, ano, ta hra je dobrá, kašlete na škarohlídy, bugy se opraví, DLC hry nafouknou a máme tu další legendary “desítku”, nemluvě o velké potenci znovuhratelnosti… Stejně není (a dlouho nebude), co nového hrát! A o čem se mluví, je přece fajn. Já jenom doufám, že všechny ty soudy a výhružky nezasáhnout CD Projekt moc, aby se na nás s takovými hrami nevysrali a nezačali dělat battle-royale slátaniny, lidi kurva neserte mě a supportujte! Už takhle se bojím, co kontroverze s TLOU2 provede s budoucími hrami Naughty Dog, dyť SP hry s příběhovými chcípnou a vám už zbyde jen Pixelhunt (wink), ale jak chcete…
Ano! http://www.pixelhunt.cz rulez!
Yep.