Konečně dochází i na tuto rubriku, která by se měla trošku více refreshovat (jako všechno ostatní). Takže se podívejme, co jsem hrál a nějaké první dojmy a zase jinam.

GunZ Online

GunZ Online

Nějak jsem náhodou v neděli klikl v XFire na tuto věc a zjistil, že stále funguje, ba naopak – objevují se i aktuální novinky. I když ano, počet hráčů se pohyboval kolem 5 000, což je fakt málo :) (jedná se o ijji verzi), i když na druhou stranu, tahle hra má už něco za sebou, vesměs se nemění, znechucení častými hacky apod. 5 000 vlastně ani není tak moc málo, ani nvm klk jich bylo vlastně dříve. Užil jsem si menší update (GunZ mám pořád nainstalovaný a dochází na něj 1x za rok) a pak jsem se vrhl do hry, nějak se změnilo sestavení serverů, co jsem se díval. Vstoupil jsem do jednoho DM a tam jsem dal lvl 19 :D. Všiml jsem si (nebo to byla asi náhoda), že se za celou dobu mého hraní neobjevil ani jeden hacker. Musím dát aspoň tu 20 kvůli pocitu, ona to není špatná hra, ale zkrátka musíte na ni mít jednou za rok chuť. Hrálo se mi dobře a kašlu asi na nějaké pomluvy a na meč, baví mě (jak oni mě tam dříve osočili a to i ostatní hráče) „sprayování“ a nedám na pořádný samopal dopustit, kašlu jim na nějaké machrovinky s mečem, s kterým jsem se stejně nikdy nenaučil zacházet a také na kicky a kradení killů, jde hlavně o zábavu, ne o solidaritu :D. Takže pořádně je vyspreyuju a dám max. level xD. Jinak jsem zvědav, jak se to hlo s quest mapama, to mě docela bavilo, ale působilo to na mě před rokem ještě ne moc dodělané a dalo se to pěkně hacknout, ale to bylo super, aspoň jsem získal zadarmo expy :D. Tak to je vše, jinak nej je DM a za rok zase s dalším postupem o level a dojmy nashledanou. Jinak podobně hraji i 18 WoS: Across America, což je hra od tvůrců Bus Driveru, už jsem se o hře musel zmiňovat. Zkrátka jezdíte s kamiónem pro firmy a rozvážíte zboží po Americe a to v ne moc atraktivním hávu pro současnou dobu, ale je to zábava na jeden den v roce, to mi věřte :D. Bohužel ta hra je moc sterereotypní, má své kouzlo, proto jí nechci odinstalovat, ale dám si vždycky tak max. za den 2 jízdy a vypnu to :). Ale je to dobrý relax a snad jediná hra, která zaujala v poslední době i mého fotra, který si ji taky dal. Pusťte si country a jeďte :).

Broken Sword 3: The Sleeping Dragon – první dojmy

Broken Sword 3: Spící drak

Broken Sword 1 a 2 jsou asi mé nejoblíbenější adventury vůbec a pamatuju si, jak jsem si Level za jejich dání při stém výročí dost chválil, protože to je bomba a pěkná mezírka v herním vesmíru, kterou jsem musel doplnit. Nemůžu zapomenout na tu pěknou scénu ve vlaku, kterou jsem si zamiloval. BS jsem zkrátka miloval a hrál jedním dechem, bohužel a to nechápu, protože těm hrám bych dal v době hraní 10/10, se mi vytratily z hlavy. Jako, některé věci si pamatuju a lokace také, ale totálně se mi z hlavy vymazal příběh apod. Musím si je zahrát znovu, abych věděl co a jak. I tak jsem se vrhnul do BS3, které nabízí jako plnou hru aktuální Level. Menu hry sice zpřístupňuje lehčí informace o předchozích dílech, ale ne dostatečné. Byl jsem docela šokován, jak teď BS vypadá. Ano, věděl jsem, že to je ve 3D a také jsem věděl, co mě čeká po intru, protože jestli si dobře pamatuji, tak jsem hrál demoverzi. George a Nico vypadají teď dost jinak a ještě jsem si na ně moc nezvykl, hlavně na George :). Nejhorší asi bylo sžití se se hrou, protože převodem do 3D bylo překopáno i ovládání a myši se nedotknete po celou dobu hraní (zatím si to myslím). Sice jsem už pak věděl co a jak a kombinaci šipek a WSAD jsem se naučil, pořád mi to ještě dělá menší problémy a chvíli ještě asi bude. Rozhodně nejde o žádnou revoluci v ovládání, nejdřív jsem byl pěkně na takovou blbost naštvanej, ale pak jsem si řekl proč ne a jak to vlastně jinak v takhle 3D vyřešit. Snad se to naučím a pak už na tuhle věc ani nepomyslím. Největší šok pro mě s tímto ovládáním čekal souboj s Nico s tajemnou černovláskou, kdy jsem ihned zemřel, protože jsem si nevšiml, že bych měl nějak reagovat :D.

Škoda, že si nepamatuji moc předchozí díly, určitě bych na tom byl lépe. Jinak grafika se mi líbí, je to krok dál, sice dneska to už asi moc neřekne, ale rozhodně to není něco, na co by se nedalo dívat. Hlavní devízou hry a to bylo i u předchozích dílů je určitě příběh, který se zatím rozjíždí, ale rozhodně se mám na co těšit. Dále se mi líbí taková ta „brokenswordovská“ atmosféra, která se určitě nevytratila. Hodně se mi líbí i dabing a nepřeskakuju žádné dialogy a to ani monology u zamčených dveří apod. Za prvé nvm, jestli to vůbec jde a za druhé je to zkrátka vysoká kvalita :D. Nejvíc ale miluju, když řekne Nico „goodbye“, ach :D.

Nvm, jak to bylo u předchozích dílů, ale myslím si, že podobně. Střídali jste se, že jste chvíli hráli za Nico a chvíli za George a pak jste se nějak setkali nebo tak, už nvm :D. Začátek za George byl svižný a po pár skákání, což mě trošku zarazilo, doufám, že to nebude moc často, to bych jinak o BS trošku změnil názor, jsem se dostal k Nico, kde mi už dohrání této části trvalo mnohem déle a hlavně hledání paruky mi dalo zabrat :D. Ke druhé části jsem se už nedostal, protože mě tlačilo to, že musím blogovat.

Zatím jsou mé první dojmy vesměs kladné. Hlavně si musím zvyknout na ovládání a doufám, že mě hra ještě hodně potěší. Možná, že bych preferoval klasický styl jako u předchozích dílů, tenhle převod na mě působí trochu rozporuplně, ale je nová doba a i BS3 musel pokročit, hlavně aby tato změna a i v ovládání nebyla ve finále na škodu. Pro fanoušky BS je to samozřejmě povinnost nad povinnostmi, i když nvm jak ty kultovní fanoušci tenhle díl přijali. Pro ostatní nvm jestli bych vám hru doporučil, zatím ze začátku si nejsem úplně jistý, tak ano je to Broken Sword, ale spíš bych to prozatím přirovnal k Poldovy 4ce než k Broken Swordu, ale to se jistě změní. Pokud máte rádi netradiční adventury, volba opět jasná a pro vás adventuristy, kteří takové zhanobení ve 3D nemají rádi, ale tímhle by porušili svůj slib, nvm. Zatím ještě vyčkejte :). No a já doufám, že vám v nejbližší době opět povím více.

A samozřejmě, ano, nezklamu vás :D… ShadowMan

ShadowMan

Jak jsem slíbil, tak i musím a rozjel jsem Shadowmana. Narazil jsem na další věci, proč si tuhle hru kua zahrát. Jsem opravdový fanoušek této hry a nedám na tuhle kultovní záležitost dopustit a škoda, že více lidí nepodlehlo. Nikdy jsem si nevšiml a možná jsem to ani neuvedl v recenzi, ale tahle hra má i parádní dabing. Hrál jsem Shadowa asi 2 hodiny a jsem zatím na třetí dušní úrovni a po čistce Asylumu se chystám k první zkoušce u Loa kněžek a to ještě dost, je to nejlepší no :D. Zatím se nedá ještě hovořit o nějakém velkém progressu, až dám prvního z pětky, tak to už ano. Jinak tohle je klasika zkrátka, tomu se nedá říct nikdy ne.